… og det kommer til å bli en populær funksjon!
iOS 14 får mange nye personvern-funksjoner. En av disse utsettes til 2021: Sperring mot annonsesporing. Det betyr at apper som vil spore hva du gjør/ser på blant annet for å tilby målrettet reklame må spørre deg og få tillatelse. Grunnen til utsettelsen er mest sannsynlig at app-utviklere skal få tid til å omgjøre appene sine.
Facebook skal ha testet hva dette vil bety mht. annonseinntekter. Det skal visstnok ha medført 50 % reduksjon. Ikke skjønner jeg hvordan Facebook har testet dette, men resultatet høres uansett troverdig ut. Egentlig hadde jeg trodd at enda flere hadde svart nei til å motta målrettet reklame: det skal i alle fall jeg gjøre!
Relaterte saker
Gravsteiner med overvåkingskamera
… og diverse andre hemmelige produkter.
Les artikkelenRing sparker ansatte for å ha snoket i videoopptak
Helt riktig og nødvendig avgjørelse.
Les artikkelenTre av fire er usikre på hvilke bilder det er lov å dele på Facebook
Ny undersøkelse fra Medietilsynet.
Les artikkelenToTok fjernes fra App Store
saudiarabiske myndigheter brukte appen til overvåking.
Les artikkelenAtter en Facebook-lekkasje
263 millioner brukere er rammet.
Les artikkelen