… og det kommer til å bli en populær funksjon!
iOS 14 får mange nye personvern-funksjoner. En av disse utsettes til 2021: Sperring mot annonsesporing. Det betyr at apper som vil spore hva du gjør/ser på blant annet for å tilby målrettet reklame må spørre deg og få tillatelse. Grunnen til utsettelsen er mest sannsynlig at app-utviklere skal få tid til å omgjøre appene sine.
Facebook skal ha testet hva dette vil bety mht. annonseinntekter. Det skal visstnok ha medført 50 % reduksjon. Ikke skjønner jeg hvordan Facebook har testet dette, men resultatet høres uansett troverdig ut. Egentlig hadde jeg trodd at enda flere hadde svart nei til å motta målrettet reklame: det skal i alle fall jeg gjøre!
Relaterte saker
Brave search
Nå kan alle teste.
Les artikkelenAlle får beholde kjernefunksjonaliteten i Whatsapp
Press har ført til retrett. Dette er helt supert synes jeg.
Les artikkelenEU vil forby AI-basert overvåking
Unntak for myndigheters kartlegging, eksempelvis for å unngå terrorisme.
Les artikkelenAndroid samler inn mer data enn iOS
Google er ikke enige i forskernes metodikk.
Les artikkelenData fra 533 millioner Facebook-kontoer er lekket
Gratis tilgjengelig på hacker-forum.
Les artikkelen