… og det kommer til å bli en populær funksjon!
iOS 14 får mange nye personvern-funksjoner. En av disse utsettes til 2021: Sperring mot annonsesporing. Det betyr at apper som vil spore hva du gjør/ser på blant annet for å tilby målrettet reklame må spørre deg og få tillatelse. Grunnen til utsettelsen er mest sannsynlig at app-utviklere skal få tid til å omgjøre appene sine.
Facebook skal ha testet hva dette vil bety mht. annonseinntekter. Det skal visstnok ha medført 50 % reduksjon. Ikke skjønner jeg hvordan Facebook har testet dette, men resultatet høres uansett troverdig ut. Egentlig hadde jeg trodd at enda flere hadde svart nei til å motta målrettet reklame: det skal i alle fall jeg gjøre!
Relaterte saker
Automatic Call Recorder
Tusenvis av samtaler lå “åpent” på nett.
Les artikkelenApples sperre mot annonsesporing kommer i iOS 14.4
Skulle kommet med iOS 14, men ble utsatt til 2021.
Les artikkelenSVT forbyr TikTok
Skal vekk fra ansattes mobiler.
Les artikkelenBlir Snowden benådet at Trump?
Ikke helt usannsynlig!
Les artikkelenSuspenderer samarbeid med myndighetene i Hongkong
Flere selskaper er skeptiske til ny sikkerhetslov.
Les artikkelen