Skulle hatt en strengere policy for ansattes kjøring!
Sjåføren hadde ikke hendene på rattet.
Apple får kritikk av NTSB (National Transportation Safety Board) fordi en ansatt døde i en Tesla-krasj i 2018. Walter Huangs Model X krasjet i en midtrabatt. Huang jobbet som ingeniør i Apple. Han spilte dataspill på iPhone da det smalt og hadde ikke hendene på rattet. Autopilot var aktivert, men Tesla sier at hendene skal være på rattet også når bilen står for kjøringen. Elon Musk har tidligere gått ut og sagt at sjåføren ikke holdt hendene på rattet: til tross for flere advarsler.
Det er muligens forståelig at Tesla får kritikk for ulykken og fordi bilen ikke varslet sjåføren før krasjet. Jeg skjønner mindre av kritikken mot Apple som sier at de forventer at ansatte følger loven (i California er det ikke lov å bruke mobil under bilkjøring). Landets lover er vel uansett mer gjeldende enn et firmas policy. Nei, litt ansvar får nesten hver enkelt av oss ta – også når det går galt!
Relaterte saker
Bedre lade-informasjon i Google Maps
Nå kan du også se hvilken type lader det er.
Les artikkelenUber rapporterer om både seksuelle overgrep og drap
Rystende tall, men er nok også bare en “refleksjon” av samfunnet mener Uber.
Les artikkelenNå kan du få digitalt førerkort!
App til Android og iOS.
Les artikkelenNå skal trøtte taxi-sjåfører avsløres
Ansiktet røper at det er på tide med en blund.
Les artikkelen