Kjempebanner!
Teknologimessen Consumer Electronics Show starter 8. januar. Nesten alle de store aktørene er på plass, men som vanlig ikke Apple. Men, markere seg gjør Apple:
På utsiden av et hotell er det hengt opp en gigantisk reklamebanner – altså et virkelig stort et; banneret dekker hele siden av et hotell. Det henger også rett ved siden av Las Vegas Convention Center – der brorparten av messen foregår.
Budskapet i reklamen spiller på det kjente uttrykket «what happens in Vegas, stays in Vegas». Apples variant er «What happens on your iPhone, stays on your iPhone». I tillegg har de lagt ved en lenke til informasjon om personvern på deres nettsider.
Apple never shows up at CES, so I can’t say I saw this coming. pic.twitter.com/8jjiBSEu7z
— Chris Velazco (@chrisvelazco) 4. januar 2019
Altså et ganske tydelig stikk til konkurrentene om de store personvernskandalene i 2018:
Google, Amazon og Facebook er blant de store IT-aktørene som har vært gjennom kjipe personvern-skandaler i året som har gått. Google har blant annet opplevd en massiv datalekkasje gjennom Google+, Amazon har lekket private lydopptak fra en av sine smarthøyttalere, og Facebook – ja der er listen like lang som den mørkeste og lengste natta.
Relaterte saker
Suspenderer samarbeid med myndighetene i Hongkong
Flere selskaper er skeptiske til ny sikkerhetslov.
Les artikkelenMasselagring av informasjon om deg
Ny etteretningslov.
Les artikkelenSmittestopp-appen – viktig å vite hva vi svarer ja til å dele!
Direktør i Datatilsynet, Bjørn Erik Thon, forklarer hva tilsynet arbeider med, og om det vi bør vite om sporing og personvern.
Les artikkelenHva er Xnor.ai
Apple betalte 200 millioner dollar.
Les artikkelenLondon-politiet scanner ansikter
Kameraer plasseres over alt i hovedstaden.
Les artikkelen