Kjempebanner!
Teknologimessen Consumer Electronics Show starter 8. januar. Nesten alle de store aktørene er på plass, men som vanlig ikke Apple. Men, markere seg gjør Apple:
På utsiden av et hotell er det hengt opp en gigantisk reklamebanner – altså et virkelig stort et; banneret dekker hele siden av et hotell. Det henger også rett ved siden av Las Vegas Convention Center – der brorparten av messen foregår.
Budskapet i reklamen spiller på det kjente uttrykket «what happens in Vegas, stays in Vegas». Apples variant er «What happens on your iPhone, stays on your iPhone». I tillegg har de lagt ved en lenke til informasjon om personvern på deres nettsider.
Apple never shows up at CES, so I can’t say I saw this coming. pic.twitter.com/8jjiBSEu7z
— Chris Velazco (@chrisvelazco) 4. januar 2019
Altså et ganske tydelig stikk til konkurrentene om de store personvernskandalene i 2018:
Google, Amazon og Facebook er blant de store IT-aktørene som har vært gjennom kjipe personvern-skandaler i året som har gått. Google har blant annet opplevd en massiv datalekkasje gjennom Google+, Amazon har lekket private lydopptak fra en av sine smarthøyttalere, og Facebook – ja der er listen like lang som den mørkeste og lengste natta.
Relaterte saker
Brave search
Nå kan alle teste.
Les artikkelenAlle får beholde kjernefunksjonaliteten i Whatsapp
Press har ført til retrett. Dette er helt supert synes jeg.
Les artikkelenEU vil forby AI-basert overvåking
Unntak for myndigheters kartlegging, eksempelvis for å unngå terrorisme.
Les artikkelenAndroid samler inn mer data enn iOS
Google er ikke enige i forskernes metodikk.
Les artikkelenData fra 533 millioner Facebook-kontoer er lekket
Gratis tilgjengelig på hacker-forum.
Les artikkelen