Derfor planlegges mer plaging av gratis-brukerne.
Hentet fra ITAvisen (Bloomberg)
Plateselskapene går så det griner, og artistene klager på Spotify. Som ITAvisen skriver er mye som det alltid har vært i musikk-bransjen. Spotify betaler ut mesteparten av det de får inn fra betalende kunder. Nå må Spotify få inn mer cash, og metoden skal være å plage gratiskunder såpass mye at de velger å punge ut for et abonnement. Eller kanskje ikke helt: noen tåler jo mer reklame enn meg, og det kommer gratis-brukerne til å måtte tåle.
Spotify skal opprette en pengestrøm de kan beholde selv. Det skal skje ved at plateselskaper betaler for å bli synlige. Push-varsler sendes til brukerne og sponsede låter flettes inn i spillelister. Betalende kunder kan deaktivere “dritten”, i alle fall varslingene. Jeg antar at det også gjelder de sponsede låtene: hvis ikke bytter jeg musikk-tjeneste tvert!
Relaterte saker
Interessen for podcast øker på Spotify
Nå skal blant annet Michelle Obama lage Spotify-podcaster.
Les artikkelenSpotify får sovetimer også på iOS
Android har alt hatt funksjonaliteten en stund.
Les artikkelenYour Dayly Podcast
Nå skal du få podcast-anbefalinger på Spotify.
Les artikkelenPremium-brukere får Google Home Mini
Gratis av Spotify, men bare i USA.
Les artikkelenDenne Spotify-funksjonen digger jeg!
Nå kan du endelig bruke Siri.
Les artikkelen