Derfor planlegges mer plaging av gratis-brukerne.
Hentet fra ITAvisen (Bloomberg)
Plateselskapene går så det griner, og artistene klager på Spotify. Som ITAvisen skriver er mye som det alltid har vært i musikk-bransjen. Spotify betaler ut mesteparten av det de får inn fra betalende kunder. Nå må Spotify få inn mer cash, og metoden skal være å plage gratiskunder såpass mye at de velger å punge ut for et abonnement. Eller kanskje ikke helt: noen tåler jo mer reklame enn meg, og det kommer gratis-brukerne til å måtte tåle.
Spotify skal opprette en pengestrøm de kan beholde selv. Det skal skje ved at plateselskaper betaler for å bli synlige. Push-varsler sendes til brukerne og sponsede låter flettes inn i spillelister. Betalende kunder kan deaktivere “dritten”, i alle fall varslingene. Jeg antar at det også gjelder de sponsede låtene: hvis ikke bytter jeg musikk-tjeneste tvert!
Relaterte saker
Spotify-begrensning fjernes
Mer enn 10000 låter er nå greit.
Les artikkelenStyr Spotify med Siri på Apple Watch
WatchOS 6 og Spotify 8.5.52.
Les artikkelenSpotify tapte 2 milliarder i fjerde kvartal 2019
Selv om antall betalende brukere har økt til 125 millioner.
Les artikkelenMålrettet podkast-reklame på Spotify
Testes foreløpig på originalt innhold.
Les artikkelenTastebuds
Få musikk-forslag basert på det vennene dine liker i Spotify.
Les artikkelen