Testes foreløpig på originalt innhold.
Spotify skal tilby målrettet reklame i podkaster. Med andre ord brukes dataene selskapet har om deg (alder, hva du hører på, bosted, …) til å bestemme hva slags reklame du får.
Reklames settes inn i podkasten med noe Spotify kaller Streaming Ad Insertion. Dette vil også gi annonsørene langt mer data, siden Spotify vet hvem som har hørt på reklamen. Lastes episoder ned må reklamen settes inn på forhånd (som i dag).
Foreløpig testes Streaming Ad Insertion på Spotifys originale innhold.
Målrettet reklame høres fint ut, men selv velger jeg å skru av slik reklame over alt der det er mulig. Jeg prøver til og med å hindre at Google og andre snoker for mye i det jeg ser på. Likevel skjer det stadig vekk at for eksempel Facebook eksponerer meg for reklame jeg skjønner at de viser meg fordi selskapet vet mer om meg enn det jeg liker. Ser nå altså ut til å komme i podkaster også, og det var vel ikke annet å vente, hehe!
Relaterte saker
Interessen for podcast øker på Spotify
Nå skal blant annet Michelle Obama lage Spotify-podcaster.
Les artikkelenSpotify får sovetimer også på iOS
Android har alt hatt funksjonaliteten en stund.
Les artikkelenYour Dayly Podcast
Nå skal du få podcast-anbefalinger på Spotify.
Les artikkelenPremium-brukere får Google Home Mini
Gratis av Spotify, men bare i USA.
Les artikkelenDenne Spotify-funksjonen digger jeg!
Nå kan du endelig bruke Siri.
Les artikkelen