Testes foreløpig på originalt innhold.
Spotify skal tilby målrettet reklame i podkaster. Med andre ord brukes dataene selskapet har om deg (alder, hva du hører på, bosted, …) til å bestemme hva slags reklame du får.
Reklames settes inn i podkasten med noe Spotify kaller Streaming Ad Insertion. Dette vil også gi annonsørene langt mer data, siden Spotify vet hvem som har hørt på reklamen. Lastes episoder ned må reklamen settes inn på forhånd (som i dag).
Foreløpig testes Streaming Ad Insertion på Spotifys originale innhold.
Målrettet reklame høres fint ut, men selv velger jeg å skru av slik reklame over alt der det er mulig. Jeg prøver til og med å hindre at Google og andre snoker for mye i det jeg ser på. Likevel skjer det stadig vekk at for eksempel Facebook eksponerer meg for reklame jeg skjønner at de viser meg fordi selskapet vet mer om meg enn det jeg liker. Ser nå altså ut til å komme i podkaster også, og det var vel ikke annet å vente, hehe!
Relaterte saker
Spotify-begrensning fjernes
Mer enn 10000 låter er nå greit.
Les artikkelenStyr Spotify med Siri på Apple Watch
WatchOS 6 og Spotify 8.5.52.
Les artikkelenSpotify vil ha betalende kunder!
Derfor planlegges mer plaging av gratis-brukerne.
Les artikkelenSpotify tapte 2 milliarder i fjerde kvartal 2019
Selv om antall betalende brukere har økt til 125 millioner.
Les artikkelenTastebuds
Få musikk-forslag basert på det vennene dine liker i Spotify.
Les artikkelen