Komplett legger ned satsingen.
Markedsplassen ble lansert i juli 2017, men ble bredt annonsert i mediene i februar i år.
Målet var å skape en norsk Amazon-plattform med en rekke ulike partnere, som blant inkluderte kjente norske merkevarer som Jernia, Spaceworld Soundgarden, Platekompaniet, Elefun og Haugenbok.no.
Nå avsluttes samarbeidet med drøyt 100 aktører.
– Med mange eksterne partnere på vår plattform hvor varene kommer fra ulike lagerlokasjoner, har det vært vanskelig å gi kundene en enhetlig frakt- og leveringsløsning. Vi er kompromissløse når det gjelder å gi kundene våre den beste handleopplevelsen, sier Lars Olav Olaussen, konsernsjef i Komplett Group, i en pressemelding.
Elektronikk og gaming blir da igjen hovedsatsing.
– Det handler om å være innovativ, men man må også si at nok er nok. Vi har evaluert muligheten for å fikse dette i fart, men det gikk ikke, sier Olaussen til E24.
Eksterne samarbeidspartnere er skuffet, men Komplett synes altså ikke at Markedsplassen fungerte bra nok. Noen av de ansatte må gå, men Komplett forsøker å finne gode løsninger for hver enkelt ansatt.
Relaterte saker
Komplett legger ned i Oslo
Ingen pick-up-points igjen.
Les artikkelenFri roaming i USA
Komplett tilbyr EU+, og noe tilsvarende finnes ikke fra andre leverandører!
Les artikkelen