Beklager håndteringen av oppgraderingsprogrammet.
Informasjon fra Sonos om at gamle produkter ikke ville bli oppdatert falt ikke i god jord! Selv om det skulle komme feilrettinger og sikkerhetsoppdateringer ville gamle enheter i et anlegg også hindre oppdateringer av nye produkter. Nå har Sonos-sjefen lagt ut et åpent brev:
Vi hørte deg. Vi gjorde ikke dette riktig helt fra starten. Jeg ber om unnskyldning for det, og jeg vil gjerne personlig forsikre deg om veien framover:
For det første, vær sikker på at når mai kommer og vi slutter med programvareoppdateringer på de eldste produktene våre, så vil de fortsette å fungere som de gjør i dag. Vi kommer ikke til å stenge dem, vi tvinger deg ikke til å skifte, og vi fjerner ingen ting. Mange av dere har investert mye i Sonos-anlegget, og vi vil respektere den investeringen så lenge det er mulig. Selv om eldre Sonos-produkter ikke vil få nye programfunksjoner, lover vi å holde dem oppdatert med feilrettinger og sikkerhetsoppdateringer så lenge det er mulig. Hvis vi støter på noe som er viktig for opplevelsen og som ikke kan rettes, vil vi jobbe for å kunne tilby en alternativ løsning og la deg få vite om eventuelle endringer du vil merke i opplevelsen din.
For det andre, vi har hørt hva dere mener om problemet med at eldre og moderne produkter ikke kan fungere sammen i hjemmet. Vi jobber med en løsning for å dele anlegget slik at moderne produkter fungerer sammen og får de siste funksjonene, mens eldre produkter fungerer sammen og forblir slik de er for øyeblikket. Vi holder på med de siste detaljene i denne planen og vil gi mer informasjon i ukene som kommer.
Produktene det er snakk om er relativt gamle og lite brukt, tror jeg. Men, reaksjonene til Sonos viser at folk vil bruke det de har kjøpt lengst mulig, og det er faktisk supert både for miljøet og lommeboka.
Selv om vi har mange flotte kommende produkter og funksjoner, vil vi at kundene våre skal oppgradere til de nyeste og beste produktene når de er begeistret over hva de nye produktene kan tilby, ikke fordi de følger at de er tvunget til å gjøre det. Dette er hensikten bak oppgraderingsprogrammet vi lanserte
De som vil oppgradere de gamle produktene får 30% avslag på nye dingser.
for våre lojale kunder.
Relaterte saker
Sonos Roam: best av alle i denne klassen?
Kritikken er veldig god!
Les artikkelenSonos Roam
Klar for forhåndsbestilling!
Les artikkelenNytt fra Sonos!
Pressekonferanse 9. mars.
Les artikkelenSonos kommer med radio-abonnement
HD-radio kan alt kjøpes for 8 dollar i måneden i USA.
Les artikkelenDirektestrømming til Sonos headset
Aktiv støyreduksjon, taleassistent og …
Les artikkelen