Når blir det søksmål, mon tro?
Da iPhone X kom på markedet introduserte Apple en ny funksjon kalt Memoji. Dette er animerte emojier som ifølge Apple kan «tilpasses til personligheten din og humøret ditt».
Xiaomi har nå lansert sin variant, en nesten tro kopi av Apples løsning. Til og med navnet er det samme, nesten: Mimoji. Det er ikke en kopi sier kineserne, men er det noe de kan er det vel å kopiere: til og med annonser:
På sine nettsider har Xiaomi brukt Apples egne memoji-reklamer for å markedsføre Mimoji-funksjonen.
Xu Jieyun (PR-sjef i Xiaomi) sier at ansatte lastet opp feil reklame ved et uhell. Hvis det er tilfelle, og Xiaomi ikke driver med kopiering, er det ganske god grunn til å se litt på rutinene i det selskapet.
Relaterte saker
Smart søppelbøtte
Xiaomi Townew T1.
Les artikkelenHvordan funker en mobil med skjerm på alle kanter?
Ikke optimal utnyttelse, kanskje, men et spennende konsept!
Les artikkelen108MP-kamera
Samsung er ikke først, og du kan få super-kameraet til en tredjedel av prisen.
Les artikkelenNå blir det enklere å få tak i Xiaomi
Samarbeid med Power.
Les artikkelenMi Watch
Utseende til Apple Watch, men halv pris.
Les artikkelen