Skal gjøre betaling enklere og mer oversiktlig for kundene.
Samarbeidsavtalen ble offentliggjort 12.2.19 på Future Banking.
Konserndirektør for New Business i DNB, Rasmus Figenschou, sier at:
– Netthandelen øker, og kundene ønsker raskere og sikrere betalingsmåter. PayPal er den globale lederen i online betalingstransaksjoner, og denne samarbeidsavtalen gir oss en plattform for å kunne forbedre DNB-kundenes digitale betalingsopplevelse..
– Planen er å utvikle flere nye funksjoner som vil gjøre det enklere for DNB-kunder å administrere PayPal-kontoen sin i bankens mobilbank. Funksjonene skal også gjøre det lettere for kundene å bruke bankens tjenester i Pay Pals digitale lommebok online eller i app, forklarer Figenschou.
PayPal oversikten skal bli tilgjengelig i mobilappen til DNB, og der skal du også kunne legge til kort i PayPal lommeboken. Det er et skritt i retning av å gjøre DNB til den foretrukne hverdagsbanken mener Leder for digital utvikling i Personmarked i DNB, Øyvind Westby Brekke.
Leder av Global Core Payments i PayPal, visepresident Jim Magats, ser frem til å skulle samarbeide med DNB.
– Vi har mer enn 1 million aktive PayPal-kontoer i Norge. Mange av disse PayPal-kundene er også DNB-kunder. Derfor det det fornuftig for DNB og PayPal å jobbe sammen fordi vi da kan gjøre betaling enda enklere for kundene våre.
Ellers sier DNB at sikkerhet har høyeste prioritet når nye tjenester utvikles.
Relaterte saker
DNB kjøper Sbanken
Er det gunstig for oss som kunder?
Les artikkelenDNB har fått faktura-scanning
På samme måte som Vipps.
Les artikkelenDNBs mobilbank ble slaktet i App Store
Flere av feilene er alt rettet.
Les artikkelenDNB med ny mobilbank
Alt er bygget i skyen.
Les artikkelenDNB-kunder kan betale med klokka
Men foreløpig ikke Apple Watch støtte.
Les artikkelen