Interessen dabber.
Da koronakrisen slo til med full stopp i blant annet konserter synes jeg det var spennende å delta på digitale arrangementer. Jeg var med på alt fra quiz med Norges blindeforbund og kokkekurs med Ørjan Johannesen til Maria Mena-konsert. Men, så dabbet interessen min brått! Dagen lang med nettmøter på jobben førte til at interessen for å være med på nettmøter på kveldstid ble veldig lav. Nå er det mange uker, faktisk et par måneder, siden jeg deltok på noe på fritiden.
Det samme ser ut til å være tilfelle for mange andre:
I mai deltok 32 prosent av oss på en slikt digital kulturopplevelse, i juni gikk det ned til 29 prosent, og nå sier kun 20 prosent at de har deltatt på et slikt tilbud den siste måneden.
Av de 20 prosentene den siste måneden har 37 prosent betalt for deltakelsen, en nedgang fra 45 prosent i juni.
Jeg tror nok digitale møter, inklusive kulturarrangementer, er noe vi har fått økt interesse for. Men, det å gå på konsert er noe annet enn å se en musikkvideo.
Relaterte saker
Smittestopp: Nå testes Applez og Googles løsning
Men om løsningen faktisk skal brukes er uvisst.
Les artikkelenSmittestopp-appen – viktig å vite hva vi svarer ja til å dele!
Direktør i Datatilsynet, Bjørn Erik Thon, forklarer hva tilsynet arbeider med, og om det vi bør vite om sporing og personvern.
Les artikkelenDatatilsynet kritiserer Smittestopp
Har ikke engang gjennomført en skikkelig risikoanalyse.
Les artikkelenSmitte-apper skal ikke kunne spore brukernes posisjon
Apple og Google samarbeider om smittesporing.
Les artikkelenBare en av fem bruker Smittestopp
FHI er fornøyd.
Les artikkelen