SmartJa.no

Teknologi gjort enkelt

  • iOS
  • Android
  • Andre telefoner
  • Microsoft 365
  • Lenker
  • Kurs
  • Om
Publisert 6. september 20196. september 2019 av Morten Tollefsen

Apple-kundenes vanligste feil

Ta sikkerhetskopi, sørg for at du kan passord, lad telefonen og vær ærlig!

Hentet fra ITAvisen (Business Insider)

Hva er det verste reparatørene opplever når kunder kommer med defekte produkter? Business Insider har sjekket med Apples Genius Bars og Apple-butikker. Dette frustrerer mest:

  1. De glemmer å sikkerhetskopiere
    Mange kunder glemmer å ta en sikkerhetskopi av innholdet før enheten leveres.

    – Den største greia er hvor uforberedt den generelle offentligheten er når det gjelder å lagre informasjonen deres. Mange personer styrer hele bedrifter fra telefonene og maskinene, og hvis dette er hele livet ditt, hvordan kan du da ikke lagre dette andre steder, sier en nåværende Genius-ansatt til Business Insider.

  2. De glemmer iCloud-passordet
    Altfor mange kunder husker ikke iCloud-passordets sitt, noe som kan gjøre jobben vanskeligere for de ansatte. Det sier CJ Ryan, som jobbet i en Apple-butikk i to år.

    Noen ganger må kunden gjøre en ny avtale og komme tilbake når han/hun har funnet passordet.

  3. De husker ikke passordet for e-postkontoen
    Hva gjør man når kunden heller ikke husker Gmail-passordet? CJ Ryan sier at dette hender titt og ofte. Det gjør det også vanskeligere å tilbakestille iCloud-passordet.

    Å hjelpe kunden med å få tilgang til epost-kontoen er ikke en oppgave som står i jobbeskrivelsen, men ansatte vil ofte gjøre det de kan for å løse problemet, hevder Ryan.

  4. De er ikke ærlige
    Hva er problemet med enheten, og hvordan skjedde det? Det er et typisk spørsmål kunden kan bli stilt, men det skjer altfor ofte at kunden ikke svarer ærlig på dette spørsmålet, ifølge to ansatte Business Insider har snakket med.

    – Hvis de ikke er ærlige med oss på et teknisk nivå blir det vanskelig, sier en av dem, som tidligere jobbet i en Apple-butikk i sju år.

    Kunder som levererer inn knuste enheter kommer ofte med bortforklaringer om hvordan enheten endte opp slik.

    – Det er noe vi hører på en ukentlig basis, sier personen.

  5. De glemmer å lade telefonen
    Mange leverer også inn en enheter som er strømtom. Dette gjelder spesielt Apple Watch, hevder CJ Ryan.

    Han mener at det sløser tiden for både kunden og den ansatte.

    – Da må vi bare sitte der og vente, sier han.

Relaterte saker

Apple kan bli hindret fra å forhåndsinstallere egne apper

Nytt amerikansk lovforslag.

Les artikkelen
Posted in Apper | Tagged Apple, monopol | Kommentarer er skrudd av for Apple kan bli hindret fra å forhåndsinstallere egne apper

Siste versjon av iOS

Versjon 14.6

Les artikkelen
Posted in ios | Tagged Apple, iOS | Kommentarer er skrudd av for Siste versjon av iOS

Epic-Apple rettssaken starter i dag

Epic mener at Apple tar seg alt for godt betalt!

Les artikkelen
Posted in Generelt | Tagged Apple, Epic Games, rettssak | Kommentarer er skrudd av for Epic-Apple rettssaken starter i dag

Vurderer du ny iMac

Ta en titt på denne videoen før du bestiller.

Les artikkelen
Posted in Generelt | Tagged Apple, iMac | Kommentarer er skrudd av for Vurderer du ny iMac

EU sikter Apple for brudd på konkurransereglene

Det kan skje veldig snart.

Les artikkelen
Posted in MTBlogg | Tagged Apple, rettssak, rykte, Spotify | Kommentarer er skrudd av for EU sikter Apple for brudd på konkurransereglene
  • Neste

Del dette:

  • Facebook
  • Twitter
KategorierGenerelt StikkordApple

Innleggsnavigasjon

Forrige innleggTidligere Smart Google-ryggsekk
Neste innleggNeste Apple Music i nettleseren

Snarveier

  • Live
  • Ordliste
  • Bidragsytere

Følg oss

  • Smartja på Facebook
  • SmartJa på Twitter
  • SmartJa på YouTube

Kontakt oss

E-post: smartja@smartja.no
Telefon: 45 1234 55

Drevet av WordPress