Kongressen vil ha svar på alvorlige spørsmål.
Hentet fra ITAvisen (9to5Google)
Google-eide Nest hadde plassert en mikrofon på innsiden av sitt Nest Guard-system uten å varsle brukerne om det. Men, det ble jo ganske klart da Guard fikk assistent-støtte. En glipp sier Google.
Nå er Kongressen i USA interesserte i å få svar på hvordan dette kunne skje, og om forbrukerne eventuelt har grunn til å bekymre seg for andre Google-produkter.
I et brev til selskapets toppsjef, Sundar Pitchai, stiller senatets handelskomité seks spørsmål. Spørsmålene går blant annet ut på hva Google nå gjør for å gjøre opp for seg, om de har gjort noe lignende med andre produkter, og om tredjeparter eventuelt kan ha hatt tilgang til mikrofonene.
Pitchai må svare før 12. mars, og de blir innkalt til et møte før 29. mars.
Relaterte saker
Gjestemodus i Google Assistant
Aktiveres nå globalt.
Les artikkelenDet store Google-krasjet
Teknologigigantene har kollosal makt, og krasjer tjenestene får det store konsekvenser.
Les artikkelenLovforslag om at Facebbook og Google skal betale for nyheter
Avstemming på nyåret.
Les artikkelenAndroid Auto lanseres offisielt i Norge
Snakk til Google og hold blikket på veien!
Les artikkelenGoogle Plus
Selskapets største feilslåtte sosiale media-prosjekt.
Les artikkelen